INFLU 2020

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét. Erre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

A versenyen minden Magyarországon bejegyzett ügynökség, illetve reklámanyagot készítő, azt publikáló vagy megrendelő egyéb cég indulhat. Bármely kereskedelmi vagy társadalmi célú hirdetés nevezhető, amely először 2019. április 18. és 2020. május 15. között került nyilvánosságra Magyarországon.

2020-tól az Influn elért eredmények (arany, ezüst, bronz, döntőbe jutás) is pontot érnek a PR Toplistán!

Milyen kampányokat lehet nevezni?

Minden olyan kommunikációs megoldást, amely az elmúlt évben zajlott (2019. április 18. után), és egy ügyfélüzenetet közösségi médiában (is) aktív véleményvezérek, márkanagykövetek, úgynevezett influencerek segítségével, bevonásával, az általuk készített tartalmakon keresztül juttat el a célközönségéhez.

Influencer = a közösségi médiában önálló kontent előállításával, általában több ezres követőtábort felépített szereplő, aki képes a rajongótáborát megmozgatni, hiteles, emiatt a márkák keresik vele az együttműködési lehetőségeket.

A médiafelület lehet YouTube, Facebook, Instagram, egyéb digitális közösségi platformok (Snapchat, Vimeo, TikTok, Ask.fm), vagy akár hagyományos médiafelület, saját honlap, céges blog, microsite és rendezvény is, a lényeg, hogy egy vagy több véleményvezér aktív részvétele fontos eleme legyen a kampánynak. A versenyre megrendelők, reklám-, PR-, influencer- és médiaügynökségek, valamint médiacégek is nevezhetnek.

Az Influt eredeti terveink szerint a tavaszi versenyidőszak végén rendeztük volna meg, májusi nevezési határidővel és júniusi gálával. A koronavírussal kapcsolatos helyzet ezeket a dátumokat felülírta, de azt nem, hogy mely időszakból nevezhetők majd kampányok.

A nevezési időszak lezárult.

A verseny célja

Az elmúlt években egyre erőteljesebbé vált az influencer marketing jelentősége a digitális marketing- és PR-csatornákon belül. Ma már szinte alig van olyan – fiatalabb célcsoportokat is célzó – kampány, amelynek ne lenne eleme az influencer kommunikáció. Általános vélemény azonban, hogy szakmai szempontból nagyon jelentős különbségek vannak az egyes kampányok között minőség, ötletesség és hatékonyság szempontjából.

A Kreatív célja, hogy az Influ díjazott munkákkal bemutassa és elismerje azokat az influencer együttműködéseket, amelyek úgy szolgálták kreatívan és jól beágyazott üzenetek segítségével a megbízói igényeket, hogy közben minőségi, egyben az influencer személyiségéhez, addigi munkáihoz illeszkedő tartalmat is kínáltak a fogyasztóknak.

A verseny főkategóriái

  • A) főkategóriában kreatív ötleten alapuló egyedi influencermarketing-megoldásokat várunk.
  • B) főkategóriában olyan partnerségeket keresünk, melyek során egy márka közös gondolkodáson alapuló, kölcsönös, közös értékeken nyugvó, ugyanakkor hosszú távon sikeresen működő együttműködést alakított ki egy vagy több influencerrel.

Mindkét főkategóriában a felhasznált platform jellege szerinti bontásban lehet nevezni a kommunikációs megoldásokat.

A kategóriákról ide kattintva találsz bővebb információkat.